LoL istnieje już 11 lat, a klient gry wciąż nie działa prawidłowo

Wpis na Reddicie przypomniał graczom League of Legends, że klient gry nadal nie zawsze działa prawidłowo, mimo zapewnień deweloperów o wprowadzaniu poprawek.

League of Legends swoją premierę miało ponad 11 lat temu. Przez te wszystkie lata jak bumerang powraca temat problematycznego klienta gry, który według słów graczy z roku na rok działa coraz gorzej. Tym razem proste pytanie jednego z użytkowników Reddita wywołało dyskusję, która zaowocowała m.in. przypomnieniem planów deweloperów (sprzed dziewięciu miesięcy) w sprawie naprawy klienta czy też historii jednego z graczy, który w pojedynkę napisał lepiej działającą aplikację.

Znaczna część graczy LoL-a w trakcie swojej przygody z MOB-ą Riot Games na pewno natrafiła na problemy z działaniem klienta – na porządku dziennym jest zacinanie się programu po skończonym meczu czy też błędy w menu wyboru postaci i przy powiadomieniach. Użytkownik backsideovercrooks przytoczył słowa twórców, którzy kilka miesięcy temu tłumaczyli, dlaczego klient ma tyle problemów. Zdradzono wtedy, że wszystkie akcje, które wykonują gracze np. przy wyborze bohaterów, generują w tle osobne aplikacje, które znikają dopiero po całkowitym zamknięciu klienta.

Wybór bohatera wiąże się z inicjowaniem wielu dodatkowych wtyczek i aplikacji opartych na Ember (bibliotece programistycznej języka JavaScript – przyp. red.). Mówiąc obrazowo, niemal każda czynność wykonana na ekranie wyboru bohatera powoduje powstanie nowej aplikacji. Wymiana bohaterów generuje dwie. Podobnie zmiana czaru przywoływacza.

Jak się pewnie domyślacie, sprawia to, że długie sesje z grą generują ogromne zużycie zasobów sprzętowych. Deweloperzy stwierdzili, że takie rozwiązanie pozwala im m.in. na natychmiastowe wyłączenie wybranej postaci z rozgrywek (np. gdy ta ma błąd psujący grę), ale stworzenie podobnego systemu od nowa wymagać będzie od nich sporo pracy.

Źródło:
"Froozyy" - GRY-OnLine


Klemens
2020-12-03 18:03:50